Інформація для 10 класу

Шановні учні! 

Запрошую вирушити у віртуальну подорож музеями світу!😉https://kulturamysteztvo.blogspot.com/p/blog-page_25.html 

Тема 6: МИСТЕЦТВО  ЄВРОПЕЙСЬКОГО  КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ

1. Архітектура від античності до сучасності
- Греція, монастирі й замки Європи у романському стилі;
- Базиліка - провідний тип церковних споруд
- Нотр-Дам де Парі у Франції (готика);
- Пізня готика в Італії, Іспанії;
- Архітектура Ренесансу і бароко
- Приклад поєднання стилів: собор і площа Св. Петра в Римі. 
- Галантність рококо
- Палацово-парковий  комплекс Версаль у Франції — взірець класицизму.
- СТИЛЬ МОДЕРН (Шедеври А. Гауді у Барселоні);
Сучасна архітектура 

2. Скульптура — мовчазна потаємна муза...
- Антична скульптура;
- Сакральна;
- Скульптура епохи модернізму.

3. ЖИВОПИС (від античності до сучасності);

4. МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО
********************************************************
1. Архітектура від античності до сучасності:
Античні ордери:
https://www.youtube.com/watch?v=eiDq80JgpG4

   
ЦІКАВІ ФАКТИ про Собор Паризької Богоматері: 
https://www.youtube.com/watch?v=69Vtx2bK10s


CОБОР ПАРИЗЬКОЇ БОГОМАТЕРІ 

https://www.youtube.com/watch?v=Wb00-SOBaUA



                              РЕЙМСЬКИЙ СОБОР (ФРАНЦІЯ) - ГОТИКА

СОБОР СВЯТОГО ПЕТРА (РИМ)


















Тема5: МИСТЕЦТВО  АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО 
КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ



ПРОФЕСІЙНА МУЗИКА МУСУЛЬМАНСЬКОГО СХОДУ - МАКАМАТ

Макамат професійна музика мусульманського Сходу. 


Музичні інструменти: 
струнно-щипкові  (уд, саз);
струнно-смичкові (ребаб, кеманча);
духові (най), ударні (дойра).

Відео для перегляду(слухання):
https://www.youtube.com/watch?v=dSfsQf-xa6c

Музика Сходу 

Арабська каліграфія 
































































Тема5: МИСТЕЦТВО  АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО 

КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ

Архітектура Близького Сходу

Сутність архітектури Близького Сходу

Архітектура Близького Сходу – сукупність різних архітектурних напрямків, що беруть свій початок з ісламу, як соціально-культурного і політичного явища.
До архітектури Близького Сходу відносяться як релігійні споруди, так і світські установи та будівлі. В ісламській архітектурі користуються популярністю ранньоісламські напрямки архітектури, а також стилі, що розвиваються в наші дні під впливом ісламу в інших мусульманських країнах.
У VII столітті на Близькому сході з’являється свій архітектурний стиль. Він інтегрується в такі країни, як Північна Африка, Іспанія, Індія, Іран і т.п. в період середньовіччя. Пізніше ісламська архітектура потрапляє і в Південно-Східну Азію. Примітно, що в наші дні ісламські релігійні споруди, оформлені в строгій відповідності з архітектурою Близького Сходу, будуються у всіх місцях проживання мусульман.
В даний час із загального достатку архітектурних стилів Близького Сходу виділяють кілька основних напрямків:
  • перська архітектура;
  • мавританські архітектура;
  • османська архітектура;
  • середньоазіатська архітектура;
  • татарська архітектура.

Основні особливості архітектури Близького Сходу

Застосування в переважній більшості будівель Ірану зіркоподібних і хрестоподібних кахлів відносить архітектуру цієї країни до перської архітектури.
Мавританський стиль був сформований під впливом іспанського стилю в Північній Африці. Утворений в VIII столітті арабами халіфат за 500 років скоротився до крихітного Гранадского емірату і впав 1492 року. Треба сказати, що спосіб життя іспанських маврів разюче відрізнявся від способу життя їхніх одноплемінників в інших країнах. На це вплинули такі фактори, як благодатність клімату, родючість ґрунту, фізичні особливості Піренейського півострова, а також часті військові зіткнення з християнами. Все це сприяло розвитку кілька відокремленого, лицарського мавританського стилю. Тут можна згадати такі будівлі, як Мескіта, Хиральда, Алькасар, Альгамбра.
Мескіта, наприклад, замислювалася як мечеть, яка здатна буде змагатися зі знаменитими сирійськими і палестинськими святилищами, тому при її будівництві було використано величезну кількість античних колон. Ця будівля в плані має великий чотирикутний двір, який з трьох сторін оточений рядами аркад, що спираються на колони. Для порівняння – палац цитаделі Альгамбри, що є найхарактернішим спорудою мавританського стилю, має напівциркульні арки з піднятим центром і софітів, як би порізаним дрібної гофруванням. Стіни всередині палацу облицьовані кахельної мозаїкою або кольоровими кахлями знизу по плече.
У класичний період османської архітектури дуже часто застосовувалася така конструкція, як купол, схожий на таку ж конструкцію собору Святої Софії, але в трохи інших пропорціях і з відсутністю колонад. Укупі з великими вікнами ці рішення додали більше світла у внутрішню частину приміщень. Крім іншого, споруди османської архітектури, як правило, мали внутрішні двори. Спостерігати збереглися будівлі цього стилю можна на Балканах, в Тунісі, Алжирі та навіть деяких європейських країнах.
Серед споруд, що відносяться до середньоазіатської архітектури, є велика кількість всім відомих релігійних споруд, таких як мавзолей Ходжі Ахмеда Ясави в Казахстані, Тадж-Махал в Індії, гробниця Хумаюна в Індії і Джамський мінарет в Афганістані.
Для татарської архітектури в найбільш розвинений період її прояви характерні довгі балкони, які спираються на колони. Безліч будівель, побудованих в цьому стилі можна спостерігати в російському місті Казань. Серед архітектури цього міста, як правило, переважали дерев’яні споруди, а також кам’яні палаци і мечеті з високими мінаретами, в яких ховали казанських ханів. Такі усипальниці прикрашалися розкішними каменями і перлами. Мечеті і палаци згадуються в листах також і за межами Казані.
У казанському архітектурі характерною рисою є ярусність будівель укупі з різкою ступінчастістю будівель. В цілому залишилося дуже мало відомостей про архітектуру ханського періоду, так як майже всі наземні будівлі були зруйновані. У Казані до взяття її російськими, існувала восьми-мінаретная мечеть, яка мала всі шанси стати джерелом натхнення для архітекторів московського храму Василя Блаженного на Красній площі в Москві, зведеного як символ перемоги християнства над ісламом. Однак, питання, що стосується прообразу куполів храму і до цього дня залишається відкритим, тому що об’єктивних доказів цього до цих пір не знайдено.
Для країн Близького Сходу характерними є також придорожні готелі, криті ринки, громадські лазні та інші громадські будівлі, що не носять релігійний характер. Однак релігійні споруди з точки зору архітектури представляють велику цінність.
Для ісламської архітектури характерні наступні компоненти:

  • великі купола;
  • окремо або парно стоять мінарети, з яких віруючі призиваються на молитву;
  • великі внутрішні двори, які мають правильну і чітку геометрію і спроектовані, як правило, під мусульманський сад;
  • застосування репетатівной архітектури, в якій використовуються правильні геометричні візерунки та каліграфічні арабські елементи;
  • симетричність архітектурних форм;
  • численні фонтани і раковини для ритуальних умивань;
  • характерна ніша в стіні будівлі, звана міхрабом, і показує своїм наявністю напрямок міста Мекки;
  • застосування яскравою колірної гами в обробці споруд;
  • внутрішня частина будівлі, як правило, є більш виразною, ніж зовнішня;
  • стільниковий звід – різновид склепінь з безлічі перегороджених складок у вигляді ромбічних западин-Гексагон, а також пірамідальних заглиблень, схожих на воскові бджолині стільники або на сталактити;
  • балкон, званий Машраб, вигравіруваний з дерева, або зібраний з дрібноштучних елементів, що дозволяє дивитися на вулицю, але не бути видним;
  • пештак – портал.

ГОНЧАРСТВО БЛИЗЬКОГО СХОДУ
Відео для перегляду: 

Комментариев нет:

Отправить комментарий